Феміnізм is... Частина І
Вона – справжня феміністка: сильна, розумна, впевнена у собі жінка. Заміжня. Займається літературою та сучасним мистецтвом, подорожує на наукові конференції. Вперше в чернівецьких ЗМІ – ексклюзивне інтерв’ю зі співавторкою книги «Феміnізм is…» Тамарою ЗЛОБІНОЮ.
– Як Ви стали феміністкою? Що спонукало до цього?
– Налаштованість на гендерну рівність була завжди. Я виросла в гендерно-коректній родині: мої тато з мамою завжди порівну ділили домашні обов’язки: обидва працювали, мали активну життєву позицію. І оскільки я все це спостерігала змалку, то в мене сформувався такий погляд на світ. Батьки ніколи не мотивували мене ставати жінкою, поводити себе так, як належить дівчинці. Мене більше наставляли на творчий розвиток, на навчання.
Відповідно це і формувало життєву позицію.
Багато залежить від того, наскільки ти маєш доступ до інформації. Коли я дорослішала, люди так масово не використовували Інтернет. Тоді слово «фемінізм» було для мене чимось незрозумілим.
Коли я навчалася в магістратурі, студенти мали право вибирати собі курс із експериментальної наукової програми. Серед запропонованих був предмет «Основи гендерних студій». Дізнавшись про це, я сказала своїй подрузі: «Навіщо цілу науку вибудовувати на відмінностях чоловіка і жінки?»
З такої цікавості пішла послухати. Авторкою цього курсу була відома науковиця Оксана Кісь: вона вміє пояснювати складні речі доступно та переконливо. Дізнавшись набагато більше інформації, я зрозуміла, що мої погляди відповідають фемінізму. І те, що було наслідком виховання, через здобутий досвід і освіту перетворилося на активну життєву позицію і позиціонування себе в такому плані.
– Яку критику стосовно фемінізму вам доводиться чути найчастіше?
– Критика буває різного рівня. Абсолютно профанна, на кшталт: це фігня, не треба цього робити, феміністками стають через проблеми в особистому житті тощо.
А часом трапляється й теоретична: сучасне суспільство постмодерністичне. Постмодернізм – це сума множинностей, які не суперечать одна одній. Чоловік і жінка – одні із цих множинностей. Відповідно, до чого все це?
Тут варто згадати як спрацьовує ідеологія.
Патріархат – це певна ідеологія, яка позиціонує жінку в підкореному становищі до чоловіка. Але жодна ідеологія не була б дієвою, якби функціонувала лише через пряме насилля.
Це насильство будується складною мережею різноманітних соціальних взаємодій і балансом плюсів й мінусів. Плюсів менше, але вони є. Відповідно, опираючись на них, можна створювати ілюзію успішності.
Наприклад: «Навіщо мені працювати, якщо я – жінка, можу успішно вийти заміж, чоловік зароблятиме гроші, а я буду насолоджуватися життям і витрачати його гроші на свої забаганки».
Прекрасний спосіб життя. Я думаю, багато дівчат цього прагнуть і одиниці цього добиваються. Коли люди ведуться на таку ідеологію, думаючи: «Я – жінка, я можу собі таке дозволити», то вони забувають, які можуть бути наслідки.
Наприклад, через десять років після шлюбу чоловік вирішить: «Кохана дружина, ти вже не така молода, щоби витрачати мої гроші. Поміняю-но я тебе на когось іншого!».
Тут залишається момент дуже хиткого балансу. Жінка може використати патріархат на свою користь, але вона буде в безпечнішій позиції, якщо не опиратиметься на ці обмежені плюси свого статусу в патріархальному суспільстві і розвиватиме більш незалежну життєву позицію.
– Найбільш розповсюджені гендерні стереотипи?…
– Жіноча логіка. Жінка не може приймати рішень, бо вони базуватимуться на емоціях. Жінка – поганий керівник. Ці стереотипи є гендерно обумовлені. Тобто вони не виникають на рівному місці. У поведінці жінок ми можемо розрізнити певні риси, які підтримують ці стереотипи. Треба пам’ятати, що ці риси формуються в результаті виховання.
Пояснимо стереотип про жіночу логіку. Як виховують дівчаток і хлопчиків? Дівчатка бавляться з ляльками, вишивають, в’яжуть тощо. Це розвиває дрібну моторику, вміння бути акуратним, щось наслідувати і як максимум – творче мислення.
Що роблять хлопчики? Вони, крім того, що граються у «війнушку», складають конструктори, вирішують логічні задачі, будують щось із кубиків. Це відповідно розвиває системне і структурне логічне мислення. І тому ми кажемо, що є різниця між жіночою і чоловічою логікою.
Якщо дівчинка все дитинство бавилася з лялькою, а хлопчик – крутив конструктори, вирішував якісь логічні завдання, щось складав, то їхній тип мислення буде відрізнятися.
Але це не значить, що така жіноча логіка є вродженою. Вона набута в процесі виховання, яке було гендерно обумовлене. Тобто, якби дівчинці давали більше конструкторів, а хлопчику купували більше ляльок, то це було б гендерно збалансовано і між їхньою логікою не було б такої різниці.
Те ж саме стосується участі жінок у владі і керівництві. Хлопчика стимулюють до того, щоби бути лідером, сильним, захисником, відповідати за свої слова і вчинки. Ніколи хлопчикам у школі не кажуть: «Як вам не соромно бігати, ви ж хлопчики». А дівчаткам таке можна сказати.
Хлопчики здобувають досвід опору системі, відстоювання своєї думки, якоїсь альтернативної діяльності. А дівчатка вчаться просто бути слухняними.
Людина, яку все життя вчили бути слухняною і чемною, наврядчи зможе стати активним політичним лідером. Тільки якщо ця людина постала проти того, як її виховували, і сформує свою ідентичність не завдяки вихованню, а всупереч йому.
– Про гендерні стереотипи вже давно почали говорити у Європі. Але й там ще є проблеми. Які перспективи вбачаєте ви для українського суспільства?
– Ми, на щастя, живемо не на хуторі. В Україні є багато сильних жінок, які, не зважаючи на те, що культурна ситуація не сприяє, займаються професійною діяльністю, досягають успіху.
Інша справа, якщо ми говоримо про жінку в суспільному середовищі: вимальовується образ ніжної, лагідної, а не сильної та незалежної. Хоча в реальному житті, якщо ми подивимося на своїх знайомих і проаналізуємо, то сильних жінок більше. Просто вони не присутні в цьому суспільному дискурсі. Треба позиціонувати жінку через інші означники: не слабкі, а сильні.
… ту бі кантініед
– Як Ви стали феміністкою? Що спонукало до цього?
– Налаштованість на гендерну рівність була завжди. Я виросла в гендерно-коректній родині: мої тато з мамою завжди порівну ділили домашні обов’язки: обидва працювали, мали активну життєву позицію. І оскільки я все це спостерігала змалку, то в мене сформувався такий погляд на світ. Батьки ніколи не мотивували мене ставати жінкою, поводити себе так, як належить дівчинці. Мене більше наставляли на творчий розвиток, на навчання.
Відповідно це і формувало життєву позицію.
Багато залежить від того, наскільки ти маєш доступ до інформації. Коли я дорослішала, люди так масово не використовували Інтернет. Тоді слово «фемінізм» було для мене чимось незрозумілим.
Коли я навчалася в магістратурі, студенти мали право вибирати собі курс із експериментальної наукової програми. Серед запропонованих був предмет «Основи гендерних студій». Дізнавшись про це, я сказала своїй подрузі: «Навіщо цілу науку вибудовувати на відмінностях чоловіка і жінки?»
З такої цікавості пішла послухати. Авторкою цього курсу була відома науковиця Оксана Кісь: вона вміє пояснювати складні речі доступно та переконливо. Дізнавшись набагато більше інформації, я зрозуміла, що мої погляди відповідають фемінізму. І те, що було наслідком виховання, через здобутий досвід і освіту перетворилося на активну життєву позицію і позиціонування себе в такому плані.
– Яку критику стосовно фемінізму вам доводиться чути найчастіше?
– Критика буває різного рівня. Абсолютно профанна, на кшталт: це фігня, не треба цього робити, феміністками стають через проблеми в особистому житті тощо.
А часом трапляється й теоретична: сучасне суспільство постмодерністичне. Постмодернізм – це сума множинностей, які не суперечать одна одній. Чоловік і жінка – одні із цих множинностей. Відповідно, до чого все це?
Тут варто згадати як спрацьовує ідеологія.
Патріархат – це певна ідеологія, яка позиціонує жінку в підкореному становищі до чоловіка. Але жодна ідеологія не була б дієвою, якби функціонувала лише через пряме насилля.
Це насильство будується складною мережею різноманітних соціальних взаємодій і балансом плюсів й мінусів. Плюсів менше, але вони є. Відповідно, опираючись на них, можна створювати ілюзію успішності.
Наприклад: «Навіщо мені працювати, якщо я – жінка, можу успішно вийти заміж, чоловік зароблятиме гроші, а я буду насолоджуватися життям і витрачати його гроші на свої забаганки».
Прекрасний спосіб життя. Я думаю, багато дівчат цього прагнуть і одиниці цього добиваються. Коли люди ведуться на таку ідеологію, думаючи: «Я – жінка, я можу собі таке дозволити», то вони забувають, які можуть бути наслідки.
Наприклад, через десять років після шлюбу чоловік вирішить: «Кохана дружина, ти вже не така молода, щоби витрачати мої гроші. Поміняю-но я тебе на когось іншого!».
Тут залишається момент дуже хиткого балансу. Жінка може використати патріархат на свою користь, але вона буде в безпечнішій позиції, якщо не опиратиметься на ці обмежені плюси свого статусу в патріархальному суспільстві і розвиватиме більш незалежну життєву позицію.
Тамара Злобіна:
«Часто кажуть: «А чому не було відомих жінок-філософів, художниць? По-перше вони були. Інша справа, що історію мистецтва писали чоловіки, відтісняючи їх на задній план.
Крім того, в історії було дуже мало періодів, коли жінки мали право займатися публічною діяльністю.
Якщо людина не має права на освіту, права виходити з дому без супроводу, з’явитися у публічному місці, де збираються чоловіки, яка б ця людина не була обдарована, їй не вдасться себе реалізувати».
– Найбільш розповсюджені гендерні стереотипи?…
– Жіноча логіка. Жінка не може приймати рішень, бо вони базуватимуться на емоціях. Жінка – поганий керівник. Ці стереотипи є гендерно обумовлені. Тобто вони не виникають на рівному місці. У поведінці жінок ми можемо розрізнити певні риси, які підтримують ці стереотипи. Треба пам’ятати, що ці риси формуються в результаті виховання.
Пояснимо стереотип про жіночу логіку. Як виховують дівчаток і хлопчиків? Дівчатка бавляться з ляльками, вишивають, в’яжуть тощо. Це розвиває дрібну моторику, вміння бути акуратним, щось наслідувати і як максимум – творче мислення.
Що роблять хлопчики? Вони, крім того, що граються у «війнушку», складають конструктори, вирішують логічні задачі, будують щось із кубиків. Це відповідно розвиває системне і структурне логічне мислення. І тому ми кажемо, що є різниця між жіночою і чоловічою логікою.
Якщо дівчинка все дитинство бавилася з лялькою, а хлопчик – крутив конструктори, вирішував якісь логічні завдання, щось складав, то їхній тип мислення буде відрізнятися.
Але це не значить, що така жіноча логіка є вродженою. Вона набута в процесі виховання, яке було гендерно обумовлене. Тобто, якби дівчинці давали більше конструкторів, а хлопчику купували більше ляльок, то це було б гендерно збалансовано і між їхньою логікою не було б такої різниці.
Те ж саме стосується участі жінок у владі і керівництві. Хлопчика стимулюють до того, щоби бути лідером, сильним, захисником, відповідати за свої слова і вчинки. Ніколи хлопчикам у школі не кажуть: «Як вам не соромно бігати, ви ж хлопчики». А дівчаткам таке можна сказати.
Хлопчики здобувають досвід опору системі, відстоювання своєї думки, якоїсь альтернативної діяльності. А дівчатка вчаться просто бути слухняними.
Людина, яку все життя вчили бути слухняною і чемною, наврядчи зможе стати активним політичним лідером. Тільки якщо ця людина постала проти того, як її виховували, і сформує свою ідентичність не завдяки вихованню, а всупереч йому.
– Про гендерні стереотипи вже давно почали говорити у Європі. Але й там ще є проблеми. Які перспективи вбачаєте ви для українського суспільства?
– Ми, на щастя, живемо не на хуторі. В Україні є багато сильних жінок, які, не зважаючи на те, що культурна ситуація не сприяє, займаються професійною діяльністю, досягають успіху.
Інша справа, якщо ми говоримо про жінку в суспільному середовищі: вимальовується образ ніжної, лагідної, а не сильної та незалежної. Хоча в реальному житті, якщо ми подивимося на своїх знайомих і проаналізуємо, то сильних жінок більше. Просто вони не присутні в цьому суспільному дискурсі. Треба позиціонувати жінку через інші означники: не слабкі, а сильні.
Тамара Злобіна:
«У патріархальному суспільстві існує стереотип, що жертва згвалтування «сама винна». Вважається, що «нормальних» жінок не гвалтують. Гвалтують повій, жінок, які неправильно себе поводять, бо, бачте, вони пізно ходять вулицями у коротких спідницях.
Це абсолютний міф. У нього є логічне коріння: покарати жертву набагато легше, ніж шукати насильника.
В таких ситуаціях люди забувають, що жінки мають право на вільне пересування. Якщо жінка о третій ночі буде у відвертому одязі йти по вулиці – ніхто не має права її згвалтувати, тим більше, це не підстава вважати, що вона хоче бути згвалтованою»
… ту бі кантініед
79 коментарів
Суто чоловічий погляд. Дуже очікувані коменти!))
2Святослав: Які «дві дзеркальні сторони»? Таке можна заявляти, хіба шо віч-на-віч поспілкуввшись з матінкою-природою.
«Акцент чоловіка на логічному мисленні, а жінки — на образному, є закономірністю, а не фактором виховання. Ігри дітей формуються не стільки середовищем, скільки генетичною схильністю. „
Причинно-наслідковий процес: “виховання-тип мислення» у статті пояснений, а в чому полягає ваша «закономірність» і шо в ній власне «закономірного» — питання риторичне…
«Стосовно жінок у філософії — Тамара Злобіна, здається, взагалі не володіє предметом, якщо висуває тези, підтверджені тільки власною красою.» — сексизм і профанація. 1. До чого тут краса? 2. Чому не володіє предметом? якщо ви «володієте» то не «лийте водичку», а вказуйте по суті, «що не так»!)))
Подібних лінків можна скинути сотні. «Красиво», «ліберально» і реалістично
Можна скидувати лінки на подібні фільми, енциклопедичні статті, історичні свічдчення… Суть одна: навіть всупереч негативному соціальному клімату, жінки-вчені були завжди… От лише кількість їхня могла бути більша, якби вони могли здобувати освіту, брати участь у публічних зборах, займати високі посади і т.д.
П.С. І хоч нині жінкам доступна освіта, соціальні стандарти нав’язують їм зовсім інші пріорітети: створення сім’ї, материнства і т. д.
Але МОЄ ТІЛО — МІЙ ВИБІР і я не хочу, щоби мені його нав’язували.
Стосовно прізвища, дуже сміялась, прочитавши ваше.
Щиро вірю, що ви не *альтернативно обдарована людина*))) і прекрасно розумієте моє стьобне ставлення до всіх коментарів і дискусії загалом, бо ж це переливання з пустого в порожнє. )))
Щістя-здоровля!))))
«Патріархат – це певна ідеологія, яка позиціонує жінку в підкореному становищі до чоловіка. Але жодна ідеологія не була б дієвою, якби функціонувала лише через пряме насилля.
Це насильство будується складною мережею різноманітних соціальних взаємодій і балансом плюсів й мінусів. Плюсів менше, але вони є. Відповідно, опираючись на них, можна створювати ілюзію успішності.»
Я люблю дарувати квіти чоловікам, громадським транспортом майже не користуюсь, надаю перевагу відкривати двері власноруч, бо не бачу необхідності, аби це робив чоловік замість мене, те ж саме стосується стільців. Сумку свою ні за що нікому не віддам)))
Наче відповіла)))
Основні проблеми описані в цій статті і у її ІІ частині)
2)з того, що жінки, які носять такі вантажі (неважливо — чи то картопля, чи шпали, чи асфальт...) навряд чи потребують допомоги — зазвичай вони обрали таку роботу (добровільно чи вимушено — це вже інша справа, але робота є робота);
3) з того, що 20 кг картоплі — то вже швидше мішок, аніж сумка. А Ви ж, пане, чітко окреслюєте поняття, якими оперуєте, правда? :)))
2) При чому тут робота?
3) 20кг картоплі — абстрактний приклад, не більше…
2) робота в цій дискусії — при тому ж, що й материнство, відкривання дверей, носіння сумок і все решта.
3)я зрозуміла абстрактність і навіть відповіла.
До речі, оце носіння важких сумок — це теж якісь стереотипи… А навіщо носити важкі сумки? Носи скільки можеш, та й усі проблеми будуть зняті…
Власне мова йде про рівність статей, а не приниження чоловіків)
*какой вапрос — такой атвєт* )))
Просто це мій перший допис в блог вот і разашлааась!))))))))))))
Что потеряли женщины благодаря феминисткам? Пальцев не хватит перечислить! Комплименты, стихи во славу, восхищенные взгляды, ухаживание, искренне мужское желание защитить их от бед, возможность спрятаться за мужской спиной, как за стеной. Что приобрели женщины благодаря феминисткам? Умение писАть заявы в суд и пИсать стоя. Вы уверены, что оно того стоило?»
В мене для цього є інтелект.
«Комплименты, стихи во славу, восхищенные взгляды, ухаживание, искренне мужское желание защитить их от бед, возможность спрятаться за мужской спиной, как за стеной. Что приобрели женщины благодаря феминисткам? Умение писАть заявы в суд и пИсать стоя. Вы уверены, что оно того стоило?»
Буеееее! Я сильна, розумна, незалежна особистість. Я не потребую цих сумнівних плюсів. Сам спробуй так поживи)))
2) Все ж таки, Ви згідні, що чоловіки і жінки різняться фізичною силою?
Ну, якшо «ролі не грають», то про що взагалі мова?)))
Завдяки «феміністкам», в наш час жінки, що доглядають за домом, готують їжу чоловіку, виховують дітей, але при цьому не працюють — зневажаються!!! ДЯКУЮ людям, що називають себе феміністками частіше за все не знаючи що то означає.
По-друге. Пані Еммо, Ви сказали в одному з коментарів звертаючись до Альберта Комарі:«Ви говорите загальними фразами, не конкретизуючи…». Перепрошую та це Ви говорете загальними фразами. Особисто Ви в своїх коментарах не зіслалися на жодну Ф. течію ідеологію якої підтримуєте. Отже, це дає підстави говорити про те, що Ви підтримуєте повністю цей рух і всі його течії. Зокрема і сепаратистський фемінізм (нагадаю, що С.Ф. не підтримує гетеро сексуальних відносин). Чому ж ви на питання Ігора Гамаля: «Емма Антонюк, у Вас хлопець/чоловік є?» не відповіли прямо, що ви не підтримуєте гетеро сексуальні відносини(не з причини нетрадиційної сексуальної орієнтації) бо Ви ж бачте ФЕМІНІСТКА?!
Спробую відповісти.
«Хіба можна поважати жінку, якій, вибачте, наплювати на свій першочерговий обов'язок — материнство.» Бачте, Юліє, свої першочергові обов’язки встаовлюю для себе сама! Обожнюю дітей і обов’язково їх народжуватиму. Але штука в тому, шо у нас дуже люблять говорити про материнство, виховання, першу посмішку малюка… А скажімо, повивальних столиків, як у Європі, в жодному громадському місці немає. Це автоматично приковує жінку до хати і не дає їй можливості вести повноцінне життя. Таких проблем є дуже багато і їх потрібно вирішувати!
«Особисто Ви в своїх коментарах не зіслалися на жодну Ф. течію ідеологію якої підтримуєте. Отже, це дає підстави говорити про те, що Ви підтримуєте повністю цей рух і всі його течії.»
Ви концентруєте увагу на коментах. Погляньте на статтю! Бачите, там інтерв’ю з професіоналкою в цій темі. Я – журналістка і людина, яка абсолютно солідарна з пані Тамарою в її поглядах, тому вступаю в полеміку на рівні інформації і свого ставлення до цього питання. Відтак, закиди стосовно моєї необізнаності не мають жодного підгрунтя, бо я не позиціоную себе, як фахівця в цьому питанні.
Про чоловіка, орієнтацію й іншу бздуру не писатиму, бо смішно)))))))
«Буеееее! Я сильна, розумна, незалежна особистість. Я не потребую цих сумнівних плюсів. Сам спробуй так поживи)))»
складається враження що ваша незалежність це заява «а мені ніхто не потрібен — я сама»…
ТО ЧИМ ВАМ ЦЕ ВИГІДНО???
Це мені ЗРУЧНО!
1. Не маєте права зневажливо звертатися до мене – лише на ім’я. В той час коли в цьому ж тексті вживаєте словосполучення«пані Тамара». Мабуть мати поки фемінізмом займалась, то дочку не встигла добре виховати?
2. В нашій країні набагато більше важливіших питань ніж проблема відсутності повивальних столиків в громадських місцях. Вибачте, Ви розумієтеся на економіці? Чи може краще закрити годувальні для безпритульних, а на ці кошти поставимо столики?
3. Ви говорите, що не розумієтеся на фемінізмі, але підтримуєте його. Пробачте, може ви ще багато інших розумних слів знаєте і підтримуєте. Але не забувайте, що за все треба ВІДПОВІДАТИ.
4. Але, як бачу, Ви не тільки про фемінізм не знає. Називаєте себе журналісткою, а навіть своїми професійними термінами не володієте. То в вас не стаття, як Ви сказали, а інтерв’ю(може підручники по журналістиці порадити почитати Вам?)
5. Стосовно Вашої поради звернутися до слів Тамари Злобіної… Поговорити з нею я не маю змоги. Написати наукову статтю-відповідь – не маю бажання, бо для мене ця тема просто не представляє наукового інтересу. Обговорити можу з друзями які розуміються в цій темі, а не лише вивчили нове слово та прочитали цікаве інтерв’ю по темі.
6. «Про чоловіка, орієнтацію й іншу бздуру не писатиму, бо смішно» — я від Вас того не вимагала, а лише показала на прикладі на скільки Ви є невігласом в тому питанні яке посміли підняти. Ви ж своєю відповіддю показали повну неадекватність. Не знаю звідки в Вас стільки люті, але вона Вам застить очі, що розібрати просту тезу не можете. А якби Вам термінологічно (не як в сьомому класі в чому Ви мене звинуватили в одному зі своїх коментарів) роз’яснити то Ви б тоді, бачу, взагалі наплели б казна чого.
7. Є люди, які не бачать своїх помилок і напором, хамством, показують свій убогий інтелект. Сподіваюся, що Ви таки не належите до таких.
8. Думаю, що для нашої країни головнішими перед фемінізмом були би питання вихованості та культури спілкування.
9. Відповідно до моїх пояснень в пунктах 4, 5 я не хочу продовжувати з Вами полеміку. Можете далі продовжувати мінусувати мої коментарі та пости на цьому сайті. Ганьбити мій рівень письма під постами. Мабуть, Ви маєте на це право, бо ж знаєте нове слово – фемінізм. І байдуже що дотумкуєте його значення з газетярського інтерв’ю (хоч і з професіоналом). Всі запитання в цьому коментарі є риторичними (тобто на них відповідати не треба).
Нові для Вас терміни! :) Вчіть та насолоджуйтесь!:)
Стаття журналістська —
Інтерв’ю — -
Уточнення.
Невіглас тут вживається у значенні неосвіченої, незнаючої людини; неука (відповідно до тлумачного словника з української мови). А не як спроба образити. Все треба називати своїми іменами і не плутати терміни.
З.І. А повивальні столики це дуже важливо і вони мають бути завжди.
І не тому, шо ці люди деякою мірою поділяють мою думку. (скажімо, ми зі Святом маємо абсолютно різні точки зору, але дискусія зним завжди цікава, чого не скажеш про всіляких «мальчіків-дєвучок», у яких в думках тісно, а в словах просторо)))))
А зарікатись нема чого. Відстоюйте свою думку. Вчіться чути інших, навіть якщо вони вам неприємні. А конфлікти є завжди і всюди. Не тільки вкурсі.
)))
треба МАТИ, незважаючи на те, яким той Інший є («якщо ви ставитесь до людей так, як вони на те ЗАСЛУГОВУЮТЬ, — ви ставитесь до них погано»)
заслужити ТОБІ=купити добрим ставленням до МЕНЕ
Плодом таких горячих зубодробительным споров является Серонхелия. Вы себе не представляете, как я люблю смотреть его очередной выпуск желчи на ты-трубе.
Он/она меня вдохновляет.